Wywiad z twórcą marki Loclen – Carlo Vazzolerem

Carlo Vazzoler to pasjonat, pomysłodawca i założyciel marki Loclen specjalizującej się w tworzeniu wyjątkowych akcesoriów piśmienniczych, które śmiało można nazwać dziełami sztuki. O swojej pracy, która bez wątpienia jest jego pasją opowiedział nam w wywiadzie.

Jak powstał Loclen? Dlaczego akurat instrumenty piśmiennicze?

Od zawsze byłem pasjonatem długopisów, kiedyś je kolekcjonowałem. Wtedy, pewnego dnia zdecydowałem, że chciałbym stworzyć swój własny. I tak to się wszystko zaczęło, w 2008 roku.

Twoje produkty są robione z mosiądzu, skąd pomysł, aby tworzyć z tego właśnie materiału?

Mosiądz to najbardziej powszechny materiał, z którego tworzy się długopisy, jest prosty w obróbce, lubię też jego wagę. W porównaniu do aluminium, który również jest bardzo popularnym materiałem, mosiądz jest zdecydowanie cięższy. Lubię mosiądz nie tylko ze względu na wagę, ale również ze względu na to, że z czasem się utlenia, ale nie tak bardzo jak na przykład miedź, bardziej delikatnie a przy tym ma bardzo przyjemny zapach (bardzo lubię ten zapach). Zawsze powtarzam, że mosiądz to żywy materiał, tak samo jak drewno.

Długopis LOCLEN Tekno 2 Chrome
Długopis LOCLEN L3 Czarny
Ołówek mechaniczny LOCLEN L3 Brass 0,7 mm
Długopis LOCLEN Nanetto Czarne

Gdzie znajdujesz inspirację? Czy czerpiesz z włoskiej tradycji?

Innowacyjny design to część filozofii naszej firmy. Od zawsze moim głównym celem było tworzenie czegoś innego, aby wyróżnić się od milionów długopisów, które są do siebie bardzo podobne. Jeżeli chodzi o włoską tradycję i instrumenty piśmiennicze, muszę powiedzieć, że trzymam się od tego z daleka. Nigdy nie chciałbym tworzyć długopisów i piór podobnych do Aurory, Montegrappa czy Visconti. Odmienny design był i jest głównym powodem, dla którego jest dla nas miejsce na tym bardzo konkurencyjnym rynku.

Jakie trudności spotykasz przy tworzeniu swoich produktów?

Głównym problemem, z którym teraz walczymy to możliwość nadążania z produkcją. Wszystkie nasze długopisy i pióra są wykonywane ręcznie, co jest kolejnym punktem w filozofii naszej firmy. Nie tworzymy produkcji masowej, jak robi to większość marek. Dokładamy więcej maszyn do naszej małej firmy, mam nadzieję, że polepszy to naszą produktywność. Rośniemy w siłę.

Pióra wieczne Electa posiadają system VAS – system absorbujący wibracje. Czy możesz powiedzieć coś więcej o tym systemie?

Electa to wyjątkowe pióro, jedyne takie na świecie, jeżeli chodzi o design (wygląda jak tłok) oraz technologię. System Absorbujący Wibrację VAS to zaawansowane i pomysłowe rozwiązanie. Zazwyczaj podczas pisania stalówka tworzy wibracje, które można wyczuć w korpusie, natomiast VAS system je blokuje. Nie odczujesz więc tych wibracji, ponieważ są zatrzymywane dzięki trzem gumowym pierścieniom, które oddzielają korpus od przedniej sekcji. We wszystkich innych piórach przednia sekcja jest wkręcana do korpusu, sprawiając, że jest bardzo sztywna. W piórach Electa połączenie gumowymi pierścieniami przedniej sekcji i korpusu sprawia, że ta część jest bardziej elastyczna.

Pióro wieczne LOCLEN Electa Brass

Komu dedykujecie swoje produkty?

Nasze produkty są dedykowane wszystkim tym, którzy uwielbiają pisanie ręczne i jednocześnie szukają czegoś innego, czegoś fajnego.

Wasze logo jest dość wyjątkowe, czy kryje się za nim jakaś historia?

Gęś jest często utożsamiana z piórami wiecznymi z powodu piór, które kiedyś służyły do pisania. My wybraliśmy kaczkę, nie gęś, ale nadal jest to ta sama rodzina ptaków.

Co czujesz lub myślisz, kiedy projektujesz i tworzysz instrumenty piśmiennicze? Nasze życie jest przepełnione nowymi technologiami, jest jeszcze miejsce a pismo ręczne?

Kiedy tworzyliśmy markę, powtarzałem sobie, że może się nie udać, ponieważ pisanie na komputerze jest znacznie bardziej popularnie niż pisanie odręczne. Myliłem się. Odkryłem, że jest wielka liczba pasjonatów, którzy nadal wolą pisać ręcznie i uwielbiają mieć coś fajnego do pisania. Również, odnoszę wrażenie, że ta liczba ciągle wzrasta i że wiele ludzi ma zamiar wrócić do pisania piórem.

Jaką wiadomość chciałbyś przekazać swoim polskim klientom?

Dziękuję za zainteresowanie naszymi produktami. Jesteśmy młodą firmą, ale rozwijamy się szybko dzięki stale rosnącej liczbie miłośników instrumentów piśmienniczych, którzy dostrzegają w naszych produktach dwie główne cechy, na których opiera się cała nasza filozofia, czyli pasja i innowacyjny design. W Polsce chcemy znaleźć ludzi, którzy podzielają te wartości i będą z przyjemnością sięgać po nasze instrumenty piśmiennicze.

Dodaj komentarz